lördag 13 oktober 2007

Kallt!

Jag brukar ha roligt åt min syster Eva när hon kommer hem från Australien och går omkring i varma tröjor mitt i sommaren när det är varmt.
Igår satt jag ute i långärmad tröja, men var tvungen att gå in och hämta en fleecetröja också. Det var bara 17 grader ute. Jag säger detta med en hälsning till Anna, som gnällde över kylan därhemma i Sverige. Minus 6 på natten, det är väl inte så farligt. Ni borde väl vara vana vid kylan, utan ett ordentligt tak över huvudet! Det är mer synd om mig som är van vid 30 grader och fick en sådan hemsk sänkning! Så det så!
Nej, det är inte så kul för dem, faktiskt. Deras hus ser ut så här: http://annahanna.blogspot.com/2007_09_01_archive.html Ja, eller gjorde i alla fall. Förhoppningsvis är det lite bättre nu, när kylan kom. Jag ska verkligen inte klaga. Ingen snörost här inte. Nej, frost, heter det visst.

Daniel hade inget emot lite svalare väder, han har fullt upp ute.





1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Tittade som hastigast in igår (Håkan har nu fixat så att vi kan surfa via hans telefon - fast det är så segt att man egentligen bara gör det mest nödvändiga - som att kolla in din blogg).
Nova dök upp bakom ryggen på mig och frågade direkt "vad gör Daniel?" "Vad gör han vid den där bänken?"
Så hon är precis lika frågvis som vanligt :-) och har stenkoll på Daniel trots att de träffast pinsamt lite. Lite skoj tyckte jag.
Kramisch //Anna