måndag 29 oktober 2007

Kvartersfest, fast inte i våra kvarter...

I går, söndag, blev Daniel, jag och Kelsey bjudna på kvartersfest av min amerikanska mamma. Jim hade tagit med Alison till ett shoppingcenter (en timme med bil dit...), för att hon själv skulle få handla födelsedagspresenter och så gick de på bio.

Vi gick till festen, en promenad på ca 15 minuter. Det var runt 15 grader och sol. Varmt i solen, men när vi kom fram var det kallare i skuggan där borden var uppdukade under några träd.

Daniel är lite blyg.
Ingen annan än Kelsey och jag fick hålla i honom.


Min amerikanska syrra Gracie var där och för första gången
fick jag ett kort på henne där hon inte gör en grimage.


Astrid, svensk utbytesstudent från Norrtälje. Eller var det Nynäshamn?
Just nu bor hon i alla fall i ett av husen i detta kvarter.
Mamman i hennes värdfamilj var en gång i tiden
utbytesstudent i Sverige. Hon hamnade på en grisfarm
utanför Lund...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Karin nu har jag tittat i bloggen - du är jätteduktig den är så fin och det är kul att gå in ibland och kolla hur det går för er!
Hälsa Gracie att hon är sig precis lik och att det ska bli jättekul att träffas igen!

kram Maria