söndag 15 februari 2009

Fortfarande sjuk

En vecka har gått och här ligger jag fortfarande nedbäddad och väntar på bättre tider. Förkylningen var en influensa med allt från feber till snuva och hosta. Nu har febern gett sig, men hostan är den värsta jag haft på många, många år och det är mycket svårt att sova. De senaste dagarna har jag i alla fall kunnat gå upp en hel del, och i torsdags och fredags har Jim jobbat och tjejerna varit i skolan, så då är det bara att passa Daniel efter bästa förmåga. Han tycker att jag är jättetråkig och det är pappa som gäller till 100% nu. Vad ska man med en sjuk, tråkig mamma till???

Utvecklingen går i stormsteg. Daniel växlar utan problem mellan språken, fast det är ganska svårt att förstå vad han säger. Fast häromkvällen tänkte jag ge honom en flaska vatten att ha tillhands i sängen, och då sa han "jag vill ha i glas". Åtminstone lät det precis så. Fast jag har nog aldrig hört honom säga "jag" tidigare, så jag kanske hörde fel.

Det händer också att han går in i badrummet, pekar på toaletten och säger "bajsa" och börjar klä av sig. Så en dag så hjälpte Jim honom upp på toaletten och han bajsade faktiskt! Och var väldigt, väldigt stolt när han skulle berätta. Nu har han fått en barninsats till toaletten, så vi får väl se om det blir fler gånger.

Våren tycks ha bestämt sig för att komma. Även om det blir kyligt ibland så har vi haft över 15 grader under flera dagar. På bakgården har några av växterna försiktigt börjat växa till sig. Inga blommor än, men det är nog inte långt borta.

Inga kommentarer: