söndag 1 februari 2009

Ett och ett halvt ton hö

Så mycket ätar stallets två hästar på några få månader. Igår var vi och hämtade hö längst ut på värmdö. Det krävdes två bilar med hästsläp för att få hem det, och stackars Karin och Anneli fick bära och bära och bära. Även Karins dotter bar ett antal tunga höbalar. Duktigt jobbat, tjejer!!! Gissa om de var trötta efteråt. Vem behöver gå på gym när man har häst?
Själv fick jag ont i ryggen efter två balar, så det var bara att ge upp. Och så var Daniel med och behövde passning. Det kändes inte helt bra att stå brevid och titta på när de andra släpade och bar, kan jag väl säga. Man vill ju göra sitt, men samtiligt vågar jag inte ta några risker med ryggen.
Hoppas hästarna uppskattar slitet!

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Du är ju säkert vaken, så jag passar på att utamana dig nu - innan du åker. Det handlar om att blogga ett foto. Info i min blogg.
Kram //Anna