tisdag 4 december 2007

Vad gör man första dygnet hemma?

Äter och sover!

Vi åkte först till Knivsta, där vi åt lunch och drack kaffe och umgicks med familjen en stund. Daniel är lite blyg, särskilt när han är trött och precis har upplevt en lång flygresa och plötsligt befinner sig i en ny miljö som han inte riktigt känner igen. Det var kul, men lite läskigt att träffa morfar, kusinerna och moster och morbror.

Kusin Kalle dök för övrigt upp på helt nyinköpt motorcykel - i december! Han kom direkt från säljaren. Jag frågade om det inte var kallt, och han medgav att han nog hade trott att han skulle frysa ihjäl innan han var framme.

På eftermiddagen somnade både jag och Daniel i soffan. Vaknade efter 2-3 timmar och kollade lite på tv. Gick och la oss vid 10 - och vaknade kl 14.00 nästa dag! Fast jag var vaken någon timme vid 6 på morgonen och låg och läste, men somnade om. Daniel fick i alla fall i sig lite bröstmjölk av och till under natten och dagen, men jag var inte ens hungrig när jag vaknade.

Vid 4 på eftermiddagen kom vi iväg hemåt Stockholm, med pappa/morfar som sällskap och hjälp. Daniel kände väl igen sig lite, men vågade inte utforska alltför mycket utan mammas sällskap. Han behövde en kram var 5te minut ungefär för att få nytt mod att utforska omgivningen och alla leksaker.

Inga kommentarer: