fredag 23 oktober 2009

Två dagar sol, två dagar regn

Idag är det över 20 grader igen. Och naturligtvis regnar det. Samma väder blir det i morgon, men sedan blir det sol - och under 15 grader. Varför ska det behöva vara på det viset?
Fast vi har haft några riktigt fina dagar. Sådär så att man kan sätta sig ute och njuta. I shorts och linne. Om man hinner. Men naturligtvis krockar det med hög arbetsbelastning, så medan Daniel varit ute och lekt så har jag suttit inne och jobbat.

Igår tog jag mig för att ändå sätta mig ute med en bok en stund. Å, vad skönt det var. I en halvtimme ungefär, sedan kom knotten. Många knott. Och myggen. Det var bara att ge upp.

Daniel är inte rädd för lite regn. För några timmar sedan talade han om för mig att han behövde gå ut för han behövde springa. Och så drog han på sig en för liten keps, fodrad regnjacka och gummistövlar och gick ut på bakgården och sprang. Byxor behövde han inte, sa han, för han hade ju redan blöj-byxor på sig. Jaja, när det är 20 grader ute lär han ju inte behöva byxor för värmens skull direkt. Han är fortfarande ute och har nu tvättat alla sina leksaker, bordet och mina bakgårdsskor.

Inga kommentarer: