fredag 3 juli 2009

Idag har det varit varmare i Stockholm än här i Ohio

Svalt och skönt och lite regn en stund mitt på dagen. Växterna frodas och det är fullt med blomknoppar som vi inte kommer att få se slå ut. Ett helt gäng jordgubbar håller på att mogna, men dem tar ju jordekorrarna i alla fall, så det är ingen idé att få upp förhoppningarna. Däremot skördade jag 9 minitomater till kvällsmaten. De är så otroligt goda att de går att äta som godis.

Hörde flera personer säga att det var "kallt" idag. 24 grader och kallt? Som svensk är man ju inte så bortskämd, så att påstå att det var kallt skulle aldrig falla mig in. Men det var ju faktiskt betydligt varmare i Sverige... Får hoppas att det fina vädret håller i sig i några dagar till. Ett dopp i poolen står på dagordningen på söndag, helst så fort vi kommer från Arlanda. Ett dopp, en kopp kaffe och sedan en liten tupplur... Låter som en toppenplanering!

Och jag fasar inte alls för resan på samma sätt som jag brukar. Med Jim med på planet får jag ju avlastning och kanske kan sova lite. Och vi har fyra timmar mellan planen i Atlanta, så ingen stress.

Nu är det läggdags. Lovade mig själv att ligga till sängs före midnatt, och det löftet har jag redan svikit med 3 minuter.

Inga kommentarer: