fredag 21 mars 2008

Uppdaterat

Hej!

Det har varit lite dåligt med tid att blogga senaste veckan, som ni kanske märkt. Lite för mycket jobb (många möten, nytt rekord i mottagna mail och rent allmänt för mycket av allt), tandproblem, dåligt med sömn och jobbig unge (får man säga så?!)

Daniel är gnällig och mammig för att han varit lite sjuk. När jag dessutom har haft tandvärk, så har jag inte riktigt orkat med. Dessutom har han tröttnat på att vara med på möten. Och att vara hos barnvakt i nästan två timmar när jag var hos tandläkaren akut, verkar ha utlöst en extrem separationsångest. Nu vill han sitta i knät eller bli buren hela tiden. Eller så hänger han i byxbenen på mig. När jag nattar honom som glider han ur sängen halvsovande och följer efter mig när jag tror att han somnat och försöker smita därifrån. Det börjar bli lite jobbigt, även om han är en väldigt kul och mysig kille.

Tanden är förresten Daniels fel. Jag fick ont i tänderna i höstas efter att Daniel ramlat in i kinden på mig. Vid ett tandläkarbesök i december hittade inte tandläkaren den skyldiga tanden, men sa att de kan dö efter en sådan smäll, och det kan ta några månader innan det syns. I februari blev det ganska uppenbart, efter att bitar av en tand ramlade bort när jag borstade tänderna. Men då gjorde det inte ont.

Det var en visdomstand i överkäken. Den gick att laga, men sedan började det göra riktigt, riktigt ont, så några dagar senare var det bara att dra ut den.

Lite kul har vi ialla fall haft. Vi har varit och badat flera gånger, varit på museum och i "rum för barn" på Kulturhuset och så har vi umgåtts med andra mammor och barn. Och hälsat på Håkan och Anna för att se hur det går med husbygget.

Inga kommentarer: