tisdag 11 mars 2008

Great Minds of the 21st Century

Vilken ära! Jag har fått ett brev om att jag har blivit nominerad till en publikation som ska lista de 1000 främsta av världens främsta tänkare och intellektuella! Senast den 7 april måste jag fylla i bifogade enkät för att komma med i en skrift som presenterar oss, de smartaste i världen. Skriften är en av de främsta referensverken av sitt slag, enligt brevet.

Är det inte fantastiskt? Särskilt att förlaget tydligen inte känner till mig bättre än att de gett mig titeln Dr och tycks ha missat namnändringen i samband med att jag gifte mig. Lite märkligt att de inte klarar researchen bättre med tanke på att deras "Research Board of Advisors" som hjälper dem med utnämningarna, består av hela 14 000 respekterade ledare från hela världen. Undrar hur dessa 14 000 kommunicerar med varandra? Har de årliga möten också, tro?

Varför i hela friden kostar de på porto på ett sådant här utskick? Svaret återfinns i bifogade broschyr, där det framgår att många firar denna presigefyllda utnämning genom att beställa sig en medalj (á 595 dollar), en plackett (á 295 dollar) eller en inbunden upplaga av skriften á 395 dollar.

Hm, ska jag ha en av varje, kanske?

PS: Jag fick med en blankett för att nominera vänner och bekanta till nästa års upplaga? Någon som känner för äran att utses till en av världens smartaste 2009? Hör av dig i så fall!

Inga kommentarer: