tisdag 11 mars 2008

Nyklippta (eng)

Idag kom vi i alla fall iväg och badade. Daniel börjar tycka att det är kul! Han leker lite med de andra ungarna, går omkring i bassängen, åker lite rutschkana och prövar att simma, dvs han slänger sig framstupa med ansiktet under vatten. Han verkar inte det minsta rädd och jag får lyfta upp honom när jag tycker att det räcker.

När vi kom hem så åt vi, och sedan sov Daniel i två timmar. Så jag hade chansen att jobba. Förrutom att internet hängde sig, så jag kunde inte göra det jag hade tänkt. Jaja, det blev städat i alla fall. När uppkopplingen funkade igen så vaknade Daniel. Typiskt.

Sedan var det dags för klippning. Första gången för Daniel. Noi kom hem till oss och åstadkom en ordentlig make-over för oss båda. Daniel ser ut som en kille igen och enligt uppgift ser jag ett par år yngre ut. Inte illa!

Före, under och efterbilder nedan! Daniel var jätteduktig, sa inte ett ljud, men lite nyfiken på vad Noi höll på med igentligen.




We went swimming today, and Daniel is beginning to like it. He likes walking around in the water and play with the other kids. He's also trying to swim, by falling forward with his face under water and just stays like that until I get him up.
When we got home, we ate and then Daniel slept for two hours. I was going to work, but the internet connection didn't work, so I cleaned instead. And then Noi showed up to cut Daniel's hair for the very first time. Pictures before, during and after above. Daniel had no problems at all with getting his hair cut. Now he looks like a boy again.
I got a complete make-over and look a couple of years younger according to people who saw me before and after.


Inga kommentarer: