lördag 13 september 2008

Orättvist!

Det är var det är!
Här tar jag med pappa till doktorn eftersom jag ändå ska dit. Pappa var ju också dålig, men jag har faktiskt varit sjuk längre och hostar mer!
Ändå fick han gå in gratis (han är VIP-kund och har frikort) och jag fick betala 140 kr.
Och så får han penicilin! Det fick inte jag. För han hade en bakterieinfektion, och det hade inte jag. Doktorn sa också att det är många som kommer in med samma symptom, långvarig, utdragen hosta och heshet och med andra förkylningssymptom och feber som kommer och går under flera veckor. Nästan alla har "bara" envisa virusinfektioner.
Vila och var tyst, var ordinationen. Lättare sagt än gjort när man har Daniel...
Jag blev lovad hostmedicin också, men det löftet togs snabbt tillbaka när jag frågade om det gick att amma med medicinen.
Kanske borde sluta amma. Han är trots allt 20 månader. Men just nu orkar jag inte ta den striden, bättre när Jim är med och kan natta. Dessutom är det inte helt fel att ta till amningen med ett sjukt barn som inte äter.
Får hoppas att hostan och hesheten ger sig, i veckan ska jag spela in en 20 min lång intervju som ska sändas på vetenskapsradion den 25/9. Plus lite extra material som ska vara till andra inslag senare under hösten och vintern. Trist att behöva göra det med denna röst.

Inga kommentarer: