lördag 6 september 2008

Inte igen!

Det här är ju löjligt!

Vi vaknade vid 07.30 i morse och mådde fint, både Daniel och jag. Lite trötta kanske, i alla fall jag. Han hade ju sovit från 18.00 igår, så han har egentligen ingen ursäkt för att vara trött. Själv fick jag "bara" 7,5 timmars sömn...

Som sagt, vi mådde bra, gick upp, åt frukost. Daniel ville titta på Bubbarna (Teletubbies), så jag jobbade i någon timme. Sedan plötsligt slår det till. Jag riktigt känner hur bihålorna sväller upp på nolltid, en sprängande huvudvärk infinner sig sekunderna efter, näsan och ögonen rinner och jag börjar frysa - mycket riktigt, jag har 38,5 i feber! Rösten är på väg att ge vika och en riktig rethosta har också bjudit in sig till partyt.

Det var nästan dags för sovstund (dagistider) så Daniel var som tur var med på turerna och tyckte att det var dags att sova en stund. Det tog väl någon timme för honom att somna, men vi låg ner i sängen i alla fall. Sedan sov vi båda i 2,5 timmar. Kan inte påstå att jag mår bra nu, men med två alvedon och lika många koppar kaffe i kroppen känns det i alla fall betydligt bättre. Ska det aldrig ge sig??? Jävla dagisbaciller!

Daniel verkar i alla fall må bra, även om hans hosta också har blivit värre och näsan rinner konstant (mot gårdagens behov av torkning ca 2 ggr/timme).

Jaja, eftersom jag jobbade flera timmar i går kväll och en dryg timme i morse så hann jag ifatt en hel del med jobbet i alla fall. Så jag känner ingen stress över det i alla fall, även om flera deadlines närmar sig med alltför stora kliv...

Inga kommentarer: