torsdag 25 september 2008

Det blev ingen Vetandets värld idag

Vetenskapsradion ändrade sig och tyckte visst inte att ett program kunde baseras endast på en intervju med mig, eftersom jag representerar en opinionsbildande verksamhet. Suck. De ska klippa om och komplettera, så blir det någon annan vecka istället.

Nu har vår stora internationella kongress kommit igång. Jag skriver ett par pressmeddelanden om dagen. Största nyheten idag var att Forskningsminister Lars Leijonborg lovat att höja stödet för att utveckla alternativ till djurförsök från 8 till 13 miljoner. Jag hade hoppats på mer, det var ju trots allt 18,5 miljoner 2006. Men inte illa ändå, det var trots allt bara drygt en månad sedan vi uppvaktade honom med våra krav.

Leijonborg invigningstalade vid kongressen ikväll. Jag hade Daniel med dit, och Sylvia, Lovisa och Elias var med som barnvakter. Vi passade på att fotografera barnen med Leijonborg, och har lagt ut bilden nedan som pressbild. Får väl se om någon publicerar.

Inga kommentarer: