fredag 7 januari 2011

Glas i foten

Jag har en glasbit i varje fot. Det gör ont och är inte kul alls. Går inte att plocka bort får inte grepp om dem. Suck.

Det blev sent igår igen. Tvingades nämligen avfrosta kylskåpet lite oplanerat. Det är frysfacket som bokstavligen förvandlas till ett översvämmande isskåp. När jag skulle gå och lägga mig igår vid midnatt upptäckte jag att någon lämnat kylskåpsdörren lite på glänt. Den måste ha stått så ett tag. Vad värre var: den gick inte att stänga. Alltså var det bara att plocka ur, slänga ut allt på balkongen (+1,5 grader, utmärkt för ändamålet, tack för det i alla fall) och ställa sig med hårtorken. Det blev sent, som sagt. Går inte att lämna över natten, då får jag översvämning i köket.

Torsdagskvällar/nätter är visst inte riktigt min grej. Fast förra torsdagen var värre. Det var då jag blev sjuk. Fick frossa på väg hem från tunnelbanan efter att en trevlig kväll med gamla vänner. Feberfrossa. Och sedan blev det bara värre. Särskilt när Daniel började kräkas någon timme senare. Ingen höjdare att med sådan frossa (hela jag skakade) försöka hjälpa en kaskadkräkande snart-fyraåring, torka upp, byta sängkläder osv. Men det var då. Nu är vi friska igen.

Får se vad som händer nästa torsdagkväll, ser med spänning fram emot nya äventyr.

Inga kommentarer: