lördag 23 oktober 2010

Vad man får för 755 kr på Walmart

Det var rätt tomt i garderoben och bryån här i USA, upptäckte jag snart. Bara 4 t-shirtar. Måste ha tagit med resten hem till Sverige sist? Och trots att Jim å det bestämdaste förnekar det så är jag övertygad om att han kört alla mina jeans i tvätten på högsta värmen sedan jag var här sist, för de går inte att stänga i midjan längre.

Det blev till att åka till Wallmart. Fick ett presentkort på 100 dollar, knappt 700 kr, från svärföräldrarna i födelsedagspresent och bestämde mig för att göra av med allt (och lite till) på kläder.

Hemma i Sverige hade det inte räckt särskilt långt. Men på Walmart kan man få allt detta för 755 kr:


2 par byxor
4 linnen
4 t-shirts
4 långärmade tröjor
30 par strumpor

Alla tröjor utom två är av ekologisk bomull!

Inga kommentarer: