söndag 25 januari 2009

Pappa ska göra vällingen!

Nu har snart en vecka gått sedan Jim åkte, och det mesta är tillbaka i de gamla vardagliga rutinerna. Daniel har jätteroligt på dagis och vill inte gå hem.
Han pratar ofta om sin pappa, men verkar förstå att Jim har åkt hem till USA. Och han verkar förstå att vi snart kommer att åka efter så att han får träffa sin pappa igen snart.

Ibland är Daniel riktigt rolig. Igår natt vaknade han och ville ha mer välling. Jag sa att jag skulle gå och göra en flaska, men Daniel pekade på kudden brevid sig och sa "sitta, mamma sitta".
"Jamän du vill ju ha välling. Då måste jag gå och göra välling", försökte jag. Men Daniel hade en annan lösning. "Pappa välling", sa han.
"Nej, då går inte, pappa kan inte göra välling, för pappa är inte här", sa jag.
"Ringa pappa, komma, välling", sa Daniel.

Jag önskar att livet vore så enkelt.

Inga kommentarer: