fredag 18 juli 2008

Bakinspiration

Visst är han fin, min lilla sockerkaksprins? Han hittade en liten sockerkaksform i en låda och har gått omkring med den som en krona på huvudet nu i flera dagar.

Kanske var det det som gav mig inspirationen att inventera skafferiets bakingredienser. Jag glömde visst att plocka undan allt...

Daniel vägrade åter att sova middag, men när han lekte tyst för sig själv i köket en stund passade jag på att ringa några jobbsamtal. Pratade just med en kvinna på ett företag i Frankrike när Daniel kom ut från köket. Kanske hörde han att jag pratade engelska och blev nyfiken. Han hade något med sig i handen, men jag hann inte reagera innan han öppnat locket... och hällde ut en hel burk bakpulver över mig. Det var lite svårt att hålla masken och avsluta samtalet.

Daniel har för övrigt varit lite förkyld i några dagar. Det är framför allt näsan som rinner, och så kan han inte sova på nätterna pga snuvan. Och så har han lite utslag som kliar lite ibland. I natt vaknade han inte varannan timme som han gjorde i går natt. Han sov faktiskt 3-4 timmar på raken. Men när han vaknade vid 6-tiden så rosslade det ordentligt när han andades, och så var han hes. Det lär som om han var i målbrottet. Han var väldigt förskräckt över rosslandet och hesheten, men jag hade lite svårt att hålla mig för skratt.

Inga kommentarer: